Karoline Beate Dørum hadde ingen erfaring fra helsekost da hun begynte som daglig leder i butikken for under to år siden. Likevel økte omsetningen med 77 prosent i fjor.

Karoline kanonselger

Publisert Sist oppdatert

Vi merker en sterk vekst av mannlige kunder som har fått øynene opp for våre treningsprodukter.

De ansatte sier hun er veldig god på kommunikasjon og på å delegere oppgaver. Kundene sier hun er fabelaktig på service. I løpet av fjoråret steg omsetningen 77 prosent i helsekostforretningen på Strømmen Storsenter.

 

 

 Ikke uventet var det butikken til Karoline Beate Dørum (32) som nylig ble kåret til Årets klatrer av Sunkostkjeden. Hun gir sine tre ansatte æren for Sunkost-suksessen: – Jeg er utrolig stolt over teamet mitt; tre lærevillige jenter som raskt tar til seg kunnskap og daglig oppdaterer seg på ny informasjon. Vi fungerer ekstremt godt sammen og samarbeider veldig bra.

 Jenta fra Vormsund begynte som butikksjef i Sunkost for under to år siden. Karoline hadde den gang ingen erfaring med å selge helsekost. Hun hadde jobbet innenfor dagligvare og klesbransje og også vært brukerstyrt personlig assistent.

GOD SJEF: - Det er lett å kommunisere med Karoline, hun er en veldig god lytter, sier Emma Tillmann Haugland (til venstre). – Hun er også god på å delegere oppgaver og til å informere oss om produktene vi selger.

 Har du fått noe opplæring i helsekostproduktene?

– Ja absolutt, som alle andre i Sunkost har jeg tilgang til Sunkost Skolen. I tillegg kurses vi hver uke i nyheter, seneste innen forskning eller generelt på kategori og butikkdrift. Jeg har også fått god veiledning og opplæring av mine ledere og kolleger. Etter hvert kommer jeg også til å begynne på Tunsberg Medisinske skole som tilbyr kurs og studier primært innen grunnmedisin, naturmedisin og ernæringsfag.

 Hva selger dere mest av i Sunkost Strømmen?

Akkurat nå har vii merket en sterk vekst av mannlige kunder som har fått øynene opp for våre treningsprodukter. Ellers er det stor etterspørsel etter høykvalitets magnesium og Omega 3. Det er tydelig at kundene er bevisste på hva de putter i seg.

 Vet kundene hva de vil ha eller spør de deg om råd?

– Det er litt forskjellig, man mange kommer nettopp til oss for å spørre om råd og veiledning. De vet at vi har fagkunnskap om det vi selger. De vet også at vi er opptatt av å gi best mulig service. Hvis ikke vi har produktene inne, men opplever at kunden er lite lysten på å dra til en annen Sunkost-butikk, henviser vi dem gjerne til en annen helsekostforretning på senteret dersom vi vet den har produktet de skal ha tak i. Kundene setter stor pris på det.

 Service er et mantra for Karoline Beate Dørum:

– Det handler om å ha de varene kundene etterspør, og alltid være blid, lytte og gjøre så godt man kan for å yte god service. Jeg føler vi strekker oss så langt det går med å yte god kundeservice. Kundene og deres historier inspirer meg. Jeg er glad hvis jeg har mulighet til å hjelpe dem.

HAR KREMMERÅND: – Karoline er en dedikert kremmer, som evner å engasjere både ansatte, kunder og seg selv, sier Per Kristian Trøen. (Foto: Eva Alnes Holte)

 Butikken er veldig overfylt?

Karoline ler: – Ja, men det er en grunn til det. Vi har for lengst vokst ut av dette lokalet. Nå jobber vi med å finne noe større på senteret. Inntil det er på plass får vi bare skvise inn alt vi må ha for å gi kundene det de forventer. Vi er blitt gode på Tetris!

 For lesere i min egen aldersgruppe kan jeg opplyse om at Tetris er et av de mest populære videospillene noensinne. Spillet, som ble oppfunnet av den russiske matematikeren Aleksei Pazitnov, går ut på å stable «byggeklosser» oppå hverandre slik at de danner fullstendige rekker.

 Hvordan er ditt forhold til helsekost – bruker du det selv?

 Ja, etter jeg begynte her har jeg begynt å se mer på hva jeg selv spiser og bruker av produkter. Jeg har fått et større fokus på et sunt, variert kosthold og en bedre livsstil. Bruker en del fra Sunkost selv, går mye i mat, livsstilsprodukter og kosttilskudd.

 Og hva er ambisjonene fremover for Årets klatrer?

– Å fortsette å øke omsetningen i butikken her på Strømmen!

 

 Bisak

Sentersjefen om Sunkost-sjefen:

Per Kristian Trøen, senterleder på Strømmen Storsenter, er imponert over hva Karoline Beate Dørum har fått til:

 – Karoline kom inn i Sunkost Strømmen for litt under to år siden. Hun satte tidlig sitt preg på butikken, og hadde som tydelig mål å posisjonere helsekostbutikken som en faghandelsbutikk på Strømmen Storsenter. Året 2023 ble et kanonår for Sunkost Strømmen, Karoline og hennes team. Omsetningen økte med hele 77 prosent i forhold til omsetningen året før. Veksten var så stor at butikken ble kåret til "Årets klatrer" i Sunkost-kjeden i Norge i 2023. Det er vi som Storsenter også stolte av at de greide. Karoline er en dedikert kremmer, som evner å engasjere både ansatte, kunder og seg selv. Hun er også et foregangseksempel for andre butikkledere i både egen og andre bransjer.

Karoline har stor integritet, og søker stadig etter å lære mer om både produkter og faget sitt.

Bildetekst Per Kristian Trøen til undersaken : HUN HAR KREMMERÅNDEN INNE: – Karoline er en dedikert kremmer, som evner å engasjere både ansatte, kunder og seg selv, sier Per Kristian Trøen. (Foto: Eva Alnes Holte)

 

 

Karoline og Emma: 

 

 

Powered by Labrador CMS