NOVASOL: – Vi vil ha ærlige tilbakemeldinger
VIL BARE HA SKRYT: Vi ga høyeste score hele veien av hytta vi leide, men kom med noen tips til forbedringer i feltet for tilleggskommentarer. Det ble ikke tatt godt imot.
EVA ALNES HOLTE
Sensurerer anmeldelser
– Skriv en anmeldelse, oppfordret Reevoo på vegne av hytteutleiefirmaet Novasol. Det gjorde vi, men den ble kansellert.
I sommer hadde vi et drømmeopphold på en av Novasols
hytter i Tvedestrand. Fantastisk utsikt, flere uteplasser, egen brygge og et
anneks til gjestene gjorde ferieuka perfekt. At sola skinte bidro også sterkt
til god stemning alle dagene. Vi leide den samme hytta i fjor og vi kommer til
å leie den neste sommer også. Alle gode ting er tre – og kanskje blir det til
og med en fjerde.
Tips ble oppfattet som kritikk
Så fornøyde var vi at vi ga høyeste og nest høyeste
poengsum på alle spørsmålene i evalueringsskjemaet. I rubrikken for tilleggskommentarer nevnte vi
at kjøkkenet manglet en kaffetrakter, at vi ikke fikk vaskemaskinen til å virke
og foreslo at de fikk saget ned noen av grenene på den største uteplassen slik
at de ikke skygget så mye for sola om ettermiddagen. Tenkte det var noen gode
tips for Novasol å ta med seg til neste sommer. Nevnte også at stien opp til
hytta var bratt og 300 meter lang så det gjelder å pakke smart – et nyttig råd
til andre feriegjester, tenkte jeg.
– Det er viktig at du forteller andre om det. Vi må bare gjøre den (anmeldelsen) egnet for offentlig visning først.
Nektet å publisere anmeldelsen
Det var det ikke. Tilleggskommentarene ble oppfattet
som en klage, noe de ikke kunne ha på trykk.
«Vi kan foreløpig ikke publisere anmeldelsen din av
feriehus Dypvåg/Tvedestrand, Norge», meldte Reevoo som tilbyr produktvurderinger og
-anmeldelser skrevet direkte av kunder. De takket for anmeldelsen og beklaget at jeg
ikke hadde en slik opplevelse som jeg hadde håpet på.
Men vi skrøt jo feriestedet opp i skyene!
– Det er viktig at du forteller andre om det, skrev de videre, – vi må bare gjøre den (anmeldelsen) egnet for offentlig visning først.
Det du har skrevet er mer å regne som en klage enn noe som vil være hjelpsomt
for andre.
Novasol er forbløffet
Til slutt i kanselleringen av anmeldelsen: «Siden anmeldelsen
vil vises på nettsiden til NOVASOL, er det viktig at den er nyttig for andre».
Saken blir møtt med forbløffelse hos Novasol:
– Dette er helt ukjent for oss. Vi vil ha ærlige
anmeldelser med både ris og ros, sier en representant for Novasols serviceteam
i Danmark.
Noen andre som har opplevd det samme? Send melding til eva@salgsfabrikken.no