– Vi får daglig inn bestillinger på nettet. Men den fysiske butikken vår er viktigst, sier Pia Sollien i Centrum Tekstil. (Foto: Privat)

Startet nettbutikk under pandemien

I desember i fjor startet Centrum Tekstil på Flisa nettbutikk. Det var lurt, mener Pia Sollien, som har ansvaret for nettbutikken sammen med kusinen Ine Sollien.

 

Smittetallene steg før jul i fjor også. Familiebedriften Centrum Tekstil bestemte seg dermed for å gjøre butikken synlig uansett hvilke koronarestriksjoner som skulle dukke opp. Butikken er kjent for å ha et spennende utvalg og kundene kommer langveisfra for å handle der.  

Digitalt utstillingsvindu 

– Vi ville gi folk mulighet til å se varene våre og handle på nettet. Vi får i gjennomsnitt daglig inn bestillinger, sier Pia. Hun understreker at nettbutikken først og fremst skal være et digitalt utstillingsvindu for den fysiske butikken: 

– Butikken vår i Kaffegata er viktigst. Vi har ikke tid og plass til å legge inn alle produktene våre på nettet. 

Solør Næringshage 

– Centrum Tekstil er en av mange bedrifter som under pandemien har måttet tenke i nye baner for framtida, sier Anette Strand Sletmoen, daglig leder i Solør Næringshage.  – Butikken er ett av flere eksempler på bedrifter som under pandemien har fått gratis bistand fra næringshagene i Norge. Vi har fått varsel om at denne ordningen vil vare videre en stund til.  Når det gjelder siste nedstengning, har Solør Næringshage foreløpig ikke hatt stor pågang, men jeg regner med å hjelpe noen når de ulike ordningene blir klarlagt, blant annet med søknader til kommunale næringsfond. 

Powered by Labrador CMS