NOVASOL: – Vi vil ha ærlige tilbakemeldinger

VIL BARE HA SKRYT: Vi ga høyeste score hele veien av hytta vi leide, men kom med noen tips til forbedringer i feltet for tilleggskommentarer. Det ble ikke tatt godt imot.

Sensurerer anmeldelser

– Skriv en anmeldelse, oppfordret Reevoo på vegne av hytteutleiefirmaet Novasol. Det gjorde vi, men den ble kansellert.

Publisert Sist oppdatert

 I sommer hadde vi et drømmeopphold på en av Novasols hytter i Tvedestrand. Fantastisk utsikt, flere uteplasser, egen brygge og et anneks til gjestene gjorde ferieuka perfekt. At sola skinte bidro også sterkt til god stemning alle dagene. Vi leide den samme hytta i fjor og vi kommer til å leie den neste sommer også. Alle gode ting er tre – og kanskje blir det til og med en fjerde.

Tips ble oppfattet som kritikk 

Så fornøyde var vi at vi ga høyeste og nest høyeste poengsum på alle spørsmålene i evalueringsskjemaet. I rubrikken for tilleggskommentarer nevnte vi at kjøkkenet manglet en kaffetrakter, at vi ikke fikk vaskemaskinen til å virke og foreslo at de fikk saget ned noen av grenene på den største uteplassen slik at de ikke skygget så mye for sola om ettermiddagen. Tenkte det var noen gode tips for Novasol å ta med seg til neste sommer. Nevnte også at stien opp til hytta var bratt og 300 meter lang så det gjelder å pakke smart – et nyttig råd til andre feriegjester, tenkte jeg.

– Det er viktig at du forteller andre om det. Vi må bare gjøre den (anmeldelsen) egnet for offentlig visning først.

Nektet å publisere anmeldelsen

Det var det ikke. Tilleggskommentarene ble oppfattet som en klage, noe de ikke kunne ha på trykk.

 «Vi kan foreløpig ikke publisere anmeldelsen din av feriehus Dypvåg/Tvedestrand, Norge», meldte Reevoo som tilbyr produktvurderinger og -anmeldelser skrevet direkte av kunder. De takket for anmeldelsen og beklaget at jeg ikke hadde en slik opplevelse som jeg hadde håpet på.

 Men vi skrøt jo feriestedet opp i skyene!

 – Det er viktig at du forteller andre om det, skrev de videre, – vi må bare gjøre den (anmeldelsen) egnet for offentlig visning først. Det du har skrevet er mer å regne som en klage enn noe som vil være hjelpsomt for andre.

Novasol er forbløffet

 Til slutt i kanselleringen av anmeldelsen: «Siden anmeldelsen vil vises på nettsiden til NOVASOL, er det viktig at den er nyttig for andre».

 Saken blir møtt med forbløffelse hos Novasol:

 – Dette er helt ukjent for oss. Vi vil ha ærlige anmeldelser med både ris og ros, sier en representant for Novasols serviceteam i Danmark.

Noen andre som har opplevd det samme? Send melding til eva@salgsfabrikken.no

Powered by Labrador CMS